mie en ymmärrä jeesusmummoja, jotka kiertävät ovelta ovelle levittämässä ilosanomaa.
mie maksan sitä varten tv-lupaa, että voin aukaista oven ovikellon soidessa.
mut en mie oikeasti enää voi tehdä sitäkään.
oven takana voi olla tuputtaja.

yritä siinä ystävällisesti kertoa, että ei kiinnosta tuputus.
enkä halua aiheesta ovella keskustella, saati sitten kutsua mummoja teelle.
ne ei nimittäin lähde kulumallakaan, kokemusta on.
ja kun en minä vaan voi sanoa pahasti niille pienenpienille mummoille.
eikä ne jätä rauhaan muuten.

olen varsin tyytyväinen ei-aktiivinen ev.lut.
maksan mutisematta kirkollisveroni, käyn kuuntelemassa kauneimmat joululaulut ja olen kummi. vieraassa kaupungissa saatan jopa käydä katsomassa kirkkoja.
semmonen mie olen.
miksi ihmeessä nuo ihmiset kiertävät ovelta ovelle ja yrittävät muuttaa minua?
en minäkään soittele heidän ovikellojaan ja ala tivamaan heidän ajatuksiaan ja vaadi perusteluja.
tuputus aiheuttaa vaan maksimaalista vitutusta.

eikö tuo ole jo kotirauhan häirintää?